انتخاب مدل انطباق
با مشاهده انواع مدلهای قابل استفاده برای انطباق کلیدواژه های تبلیغی در گوگل ادوردز ممکن است آگهی دهنده در انتخاب درست مدل انطباق کلیدواژه هایش دچار تردید شود.
واقعیت این است که فرمول مشخصی برای استفاده از مدلهای انطباق وجود ندارد و این مسأله تا حدودی به ترجیحات آگهی دهنده بستگی دارد. گاهی یک گروه آگهی تنها یک کلیدواژه با انطباق وسیع دارد و در عوض تا صدها کلیدواژه منفی. گاهی نیز برای رسیدن به نتیجه مشابه آگهی دهنده از تعداد زیادی کلیدواژه مثبت با انطباق دقیق استفاده میکند. در موارد متعددی هم بهترین بازده در تبلیغات ادوردز به سادگی با استفاده درست از انطباق گسترده یا عبارت حاصل میشود.
اگرچه گوگل ادوردز این کار را چندان تأیید نمیکند، بسیاری از آگهی دهنده ها از یک کلیدواژه با هر سه نوع انطباق در یک گروه آگهی استفاده میکنند. در این حالت، جستارهایی که با خود کلیدواژه منطبقند به نسخه انطباق دقیق کلیدواژه مربوط میشوند؛ جستارهایی که شامل واژه های اضافی اند به نسخه انطباق عبارت مربوط میشوند و بقیه جستارها با نسخه انطباق وسیع پذیرفته میشوند و در هر حال گوگل ادوردز تبلیغاتتان را فقط به ازای یکی از این سه حالت در مزایده وارد میکند.
فایده این کار این است که میتوانید به مدل انطباق خاصی با این فرض که کلیکهای آن پربازدهترند بید بیشتری اختصاص دهید. عیب آن این است که مدیریت حساب با تعداد بسیار زیادی کلیدواژه مشکل میشود. به خاطر استفاده از هر سه نوع انطباق برای یک کلیدواژه در تبلیغاتتان گوگل ادوردز شما را جریمه نمیکند و کلیدواژه های داخل یک گروه آگهی با هم رقابت نمیکنند.
همچنین استفاده از انطباق دقیق میتواند در افزایش کارآیی تبلیغات ادوردز به آگهی دهنده کمک کند. اگر شما یک کلیدواژه با انطباق دقیق داشته باشید وقتی جستار کاربر دقیقاً همین کلیدواژه باشد ممکن است گوگل ادوردز به تبلیغ شما جایگاه بهتری نسبت به آگهی یی که همان کلیدواژه را با انطباق گسترده اضافه کرده اختصاص دهد? زیرا تبلیغ دارای کلیدواژه گسترده احتمالاً به ازای جستارهای متعددی نمایش داده میشود و شاید دچار کاهش امتیاز کیفی یا کلیک خور شود. ممکن است حتا هزینه شما نیز در این حالت کمتر شود. اما در همین حال اگر انتخاب کلیدواژه های دقیق با بیدقتی انجام شود ممکن است شانسهای زیادی را برای نمایش تبلیغات خود که در حالت انطباق گسترده نصیبتان میشد از دست دهید. در الگوریتم گوگل ادوردز با انتخاب کلیدواژه های دارای انطباق گسترده یا عبارت یا گسترده اصلاح شده (BMM) برای تبلیغاتتان شما با گروه بزرگتری از جستارها از در آشتی در آمده اید.
:: برچسبها:
تبلیغات ,
گوگل ,
تبلیغ ,
تبلیغ در گوگل ,
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1